Η Αγωγή Υγείας όπως διενεργείται στο σχολείο είναι µία διαθεµατική δραστηριότητα, η οποία συµβάλλει στην αναβάθµιση της σχολικής ζωής και στη σύνδεση του σχολείου µε την κοινωνική πραγµατικότητα.
Σκοπός της Αγωγής Υγείας είναι η προάσπιση, η βελτίωση και η προαγωγή της ψυχικής, σωµατικής υγείας και κοινωνικής ευεξίας των µαθητών, στοχεύοντας

στην ανάπτυξη  των κοινωνικών δεξιοτήτων τους,
της κριτικής τους σκέψης,
στην αναβάθµιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους.

“Εθελοντική Αιμοδοσία – Δημιουργία τράπεζας αίματος στην κοινότητα”

Γενικότερα η συμμετοχή σε εθελοντικά προγράμματα και δράσεις, λειτουργεί ως εργαλείο διαπαιδαγώγησης και εξοικείωσης των παιδιών με την κουλτούρα του ενεργού πολίτη που ενδιαφέρεται για ό,τι συμβαίνει γύρω του, επιδιώκοντας συνειδητά την ενασχόλησή του με τα κοινά. Ο εθελοντισμός, όχι μόνο στην αιμοδοσία αλλά και γενικότερα, είναι μια αλτρουιστική δραστηριότητα η οποία αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων!

Το παρόν πρόγραμμα με θέμα «Εθελοντική Αιμοδοσία- Δημιουργία τράπεζας αίματος στην κοινότητα», απευθύνεται ειδικότερα στους μαθητές/τριες Νοσηλευτικής των ΕΠΑΛ με σκοπό να επιτευχθεί:

  • η ευαισθητοποίησή τους σε θέματα εθελοντικής αιμοδοσίας και η ενίσχυση της πρόθεσής τους να γίνουν στο μέλλον εθελοντές αιμοδότες.
  • η ενίσχυση των γνώσεων που αποκτούν κατά την δειάρκεια των σπουδών τους, η αλλαγή στάσης και πεποιθήσεων σε θέματα αιμοδοσίας
  • η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην οργάνωση και ενημέρωση του κοινού για την επίτευξη ενός στόχου που απαιτεί συμμετοχή πολλών ατόμων.
  • Η εφαρμογή κλινικών δεξιοτήτων που διδάσκονται στο ορολόγιο πρόγραμμα 
  • η ανάληψη ευθυνών και η διεκπαιρέωση εργασιών με φορείς ή πρόσωπα εκτός του σχολικού περιβάλλοντος

Γενική Περιγραφή

Η επιλογή των μαθητών 

Οι συναντήσεις 

Δημιουργία ομάδων εργασίας

Εκπαιδευτική επίσκεψη

Συνάντηση με φορείς μιας κοινότητας

Ημέρα αιμοδοσίας

“Προσαρμόζω τη διατροφή μου στην ηλικία μου και στην καθημερινότητα μου”

Η διατροφή στην εφηβική ηλικία είναι σημαντικό να είναι σωστή και ισορροπημένη, καθώς συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη και επιδρά στη σχολική απόδοσή των εφήβων.  Η σημασία για παράδειγμα της κατανάλωσης πρωινού για την καλή μαθησιακή ικανότητα έχει τεκμηριωθεί στη σύγχρονη βιβλιογραφία. Πιο συγκεκριμένα, το πρωινό βοηθά στην καλή μαθησιακή ικανότητα, τόσο λόγω της αύξησης των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, όσο και λόγω της αύξησης των επιπέδων ενέργειας στον οργανισμό, τα οποία βελτιώνουν τη μνήμη. Τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, βοηθούν επίσης στην καλύτερη μνήμη. Πρωινό που περιλαμβάνει υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά, έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει θετικά, σε αντίθεση με ένα μη σωστό πρωινό ή παράλειψη πρωινού, η οποία έχει δυσμενείς συνέπειες. 

Στο παρόν σενάριο επιχειρείται

    • η μελέτη των διατροφικών συνηθειών μιας ομάδας εφήβων,
    • η καταγραφή των σωματομετρικών τους δεδομένων,
    • προτείνονται διατροφικές επιλογές κατάλληλες για την ηλικιακή ομάδα, 
    • δοκιμάζονται  διατροφικές επιλογές προκειμένου να ακολουθεί ένας έφηβος στην καθημερινότητα του, 
    • μελετάται η αλλαγή συνηθειών διατροφής σε βάθος χρόνου,
    • προτείνεται πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας ως εργαλείο ελέγχου σωματικού βάρους.

Γενική Περιγραφή

Η επιλογή των μαθητών 

Οι συναντήσεις 

Δημιουργία ομάδων εργασίας

Ημερίδες ενημέρωσης

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο 

Εφαρμογή διαιτολογίων

Ημέρα άσκησης